13 Απρ 2011

ΣΤ' τάξη, ΕΡΕΥΝΑ: Πόσο «πράσινο» είναι το σχολείο μας;

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος "Κλιματική αλλαγή" οι μαθητές της ΣΤ' τάξης με την υπεύθυνη του προγράμματος Σ.Χατζοπούλου οργάνωσαν λίγο καιρό πριν μια έρευνα για να δουν πόσο "πράσινο" είναι το σχολείο μας. Σας παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας.

Από την έρευνα διαπιστώσαμε ότι στο σχολείο μας ανακυκλώνουμε κυρίως χαρτί, όμως παραμελούμε άλλα ανακυκλώσιμα υλικά όπως αλουμίνιο και πλαστικό.
Επίσης για να ζεσταθεί το σχολείο χρησιμοποιούμε πετρέλαιο και από αυτή τη θέρμανση χάνεται μεγάλη ποσότητα ενέργειας λόγω των παραθύρων που δεν είναι στεγανά λόγω παλαιότητας. Η θερμότητα επίσης σπαταλιέται επειδή ανοιγοκλείνουν συνεχώς οι πόρτες επειδή οι αίθουσες δεν βρίσκονται σε ένα ενιαίο κτίριο.
Οι περισσότερες λάμπες έχουν αντικατασταθεί από λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας αλλά υπάρχουν ακόμα λάμπες πυρακτώσεως.
Γενικά οι εκπαιδευτικοί είναι αρκετά ευαισθητοποιημένοι (οι περισσότεροι έρχονται με τα πόδια στο σχολείο, κάνουν ανακύκλωση κτλ.) αλλά δεν κάνουν πολλά περιβαλλοντικά προγράμματα.
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης βαθμολογούν το σχολείο με Β όσον αφορά το πόσο φιλικό προς το περιβάλλον είναι. Πιστεύουμε ότι τα περισσότερα προβλήματα του σχολείου μας οφείλονται στην παλαιότητα του κτιρίου.

Αφού συζητήσαμε τα παραπάνω προβλήματα καταλήξαμε στις παρακάτω προτάσεις:
- Να γίνουν επισκευές στα παράθυρα, μόνωση και λάμπες.
- Να χτιστεί ένα καινούργιο σχολείο που να χρησιμοποιεί για θέρμανση ηλιακή ενέργεια, και να έχει καλή μόνωση.
- Να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης και να γενικευτεί η ανακύκλωση.
- Να γίνονται περισσότερα περιβαλλοντικά προγράμματα για να ενημερώνεται η νέα γενιά και ο κόσμος.
- Να χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί και τις δύο πλευρές του χαρτιού όταν χρειάζονται φωτοτυπίες.

ΣΤ’ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΑΥΡΙΟΥ